Általános szerződési feltételek

Jelen Általános szerződési feltételek (a továbbiakban: "ÁSZF") tartalmazzák a Varsányi Orsolya Heléna E.V., mint szolgáltató (a továbbiakban: "Szolgáltató") által üzemeltetett, www.orsiinwonderland.hu (a továbbiakban: "Weboldal") címen elérhető webáruház használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.

Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló (a továbbiakban: "Vásárló") a Weboldal használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi ÁSZF-et (beleértve az Adatvédelmi nyilatkozatot is).

Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el jelen ÁSZF rendelkezéseit és kizárólag akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben annak minden pontjával egyetért, és magára nézve kötelező érvényűnek tekinti azokat.

Szolgáltató adatai:

Szolgáltató neve: Varsányi Orsolya Heléna E.V. (egyéni vállalkozó)
Szolgáltató székhelye: Magyarország, 1031 Budapest, Keve utca 35/B
Adószáma: 56246195-1-41
Statisztikai számjele: 56246195-7111-231-01
Nyilvántartási száma: 54881611
Nyilvántartó kamara neve: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Belügyminisztérium, Egyéni Vállalkozók Nyilvántartása
Számlavezető bank: OTP Bank Nyrt.
Bankszámlaszám: 11773023-00845935
Elektronikus levelezési cím: orsi.in.wonderland@gmail.com
Telefonszám: +36305011805

Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Webnode AG
Székhely: Gartenstrasse 3, 6304, Zug, Switzerland
Regisztrációs azonosító: CH - 170.3.036.124-0
Kereskedelmi nyilvántartás: Kanton Zug, Handelsregister- und Konkursamt Aabachstrasse 5, Postfach 6301 Zug
Elérhetőség: support@webnode.com

1. Alapvető rendelkezések

1.1. Jelen ÁSZF ismerete és elfogadása elengedhetetlen a Weboldal használatához.

1.2. A Weboldalon elérhető minden termék és szolgáltatás vonatkozásában jelen ÁSZF rendelkezéseit kell alkalmazni, kivéve a "Lépj velem kapcsolatba" menüpont alatt kitölthető kapcsolatfelvételi űrlapon keresztül esetlegesen létrejött és egyedileg megtárgyalt szolgáltatásokra irányuló szerződésekre.

1.3. Jelen ÁSZF teljes egészében nyilvános, a Szolgáltató minden általában elvárható intézkedést megtett annak érdekében, hogy a Vásárló az ÁSZF-et még a szerződéses jogviszony létrejötte előtt megismerje.

1.4. Jelen ÁSZF alá tartozó szerződések és az ezekkel kapcsolatos kommunikáció nyelve a magyar. A szerződések teljesítésével kapcsolatos kommunikációért a szolgáltató díjat nem számít fel.

1.5. Jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásban foglaltnak, azokat a Szolgáltató nem iktatja.

1.6. A Weboldal használatához szükséges olyan technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Weboldalon elérhető egyéb tájékoztatók nyújtják.

1.7. A Szolgáltató minden az adott helyzetben általában elvárhatót megtesz a Weboldalon feltüntetett adatok pontosságáért, azonban az esetlegesen pontatlanul, vagy helytelenül feltüntetett adatokért, a Szolgáltató működését biztosító informatikai rendszer hibáiért felelősséget nem vállal.

1.8. A Szolgáltató a Vásárló vagy a Vásárló képviselője személyes adatainak védelme érdekében a tőle elvárható fokozott figyelemmel és körültekintéssel jár el. A személyes adatok kezeléséről és védelméről a Szolgáltató az Adatvédelmi Nyilatkozatban meghatározottak szerint gondoskodik, amely szabályzat megismerése elengedhetetlen a Weboldal jogszerű használatához.

2. Értelmezési rendelkezések

2.1. Weboldal: jelen honlap, mely a szerződések megkötésére szolgál
2.2. Szolgáltató: jelen Weboldalt üzemeltető személy
2.3. Vásárló: Ön, mint a Weboldalt használó, illetve esetlegesen vételi ajánlatot tevő, szerződést kötő személy
2.4. Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
2.5. Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
2.6. Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
2.7. Szerződés: a Szolgáltató és a Vásárló között a weboldal és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
2.8. Termék: a Weboldal kínálatában szereplő, a Weboldalon értékesítésre kínált minden birtokba vehető, forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezheti

3. Szerzői jogi figyelmeztetés

3.1. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (a továbbiakban: "Szjt.") 1. § (1) bekezdése alapján a Weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.

3.2. A Szjt. értelmében a weboldalon megtalálható alkotások, illetve feltüntetett termékeken található minták és grafikai megoldások is szerzői műnek minősülnek és szerzői jogi védelem alatt állnak. Tilos a Weboldalon megjelenő bármilyen tartalom vagy azok bármely részletének engedély nélküli felhasználása, feldolgozása és értékesítése.

3.3. A Weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogosult írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

3.4. A Vásárló a Weboldalon vásárolt termékeket a Szolgáltató előzetes, írásbeli engedélye nélkül kereskedelmi forgalomban nem értékesítheti.

3.5. A szerzői jogok jogosultja: Varsányi Orsolya Heléna E.V.

4. Megvásárolható termékek, árak

4.1. A Weboldal a Szolgáltató által készített egyedi mintákkal ellátott termékeket forgalmaz. A termékek adatlapján a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, rövid leírását, árát, fotóit és egyéb tulajdonságait, valamint az adott időpontban nincs készleten, azt is, hogy a termék kifogyott. A megjelenített képek minimális mértékben eltérhetnek a tényleges terméktől. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy a szolgáltatói adatok között rögzített e-mail címen szíveskedjen felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval.

4.2. A Weboldalon feltüntetett termékek kizárólag online vásárolhatók meg.

4.3. Az árak forintban értendők. A Szolgáltató alanyi adómentes ÁFA szempontjából, így az áraknak ÁFA tartalma nincs.

4.4. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy a Szolgáltató üzletpolitikai okokból az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.

4.5. Abban az esetben, ha a Szolgáltató az árat hibásan tüntette fel, a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szolgáltatni. A már megkötött szerződések esetében a Szolgáltató felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét. Ilyen esetben a Vásárló eldöntheti, hogy a valós áron megrendeli a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül elállhat a megrendeléstől.

4.6. Az árak a termékek csomagolásának díját tartalmazzák. Szállítás esetén az áron felül a szállítás összegével megegyező további költség kerül felszámításra.

4.7. Amennyiben akciós ár vagy egyéb kedvezményes lehetőség kerül bevezetésre, a Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Vásárlókat az akció időtartamáról, igénybevételének feltételeiről.

5. A vásárlás folyamata, a rendelés leadása

5.1. A megvásárolni kívánt termék alatt található "Kosárba" gombra történő kattintással a kiválasztott termék a Vásárló virtuális kosarába kerül. Az oldal jobb felső sarkában lévő "Kosár" gombra vagy a bevásárlókosár ikonra kattintva megjelenik a kosár tartalma. A vásárolni kívánt mennyiség a termékek mellett megjelenő négyzetbe kattintva változtatható. A termékek kosárba helyezése még nem jelent megrendelési kötelezettséget. A kiválasztott termék eltávolítható, a Vásárló visszatérhet a webáruházba, ahol folytathatja a termékek kiválasztását, illetve további termékeket adhat a kosarához. A kosár felületén a Vásárlónak módja van az árak ellenőrzésére.

5.2. A kiválasztott termékek és azok darabszámának véglegesítését követően a "Kifizetés" gombra kattintva, a számlázási adatait kell megadnia a Vásárlónak. A "Céges számlázás" jelölőnégyzet kijelölésével lehetőség van a céges adatok kitöltésére.

5.3. A "Folytatás" gombra kattintva kiválaszthatja a szállítás módját. A Vásárlónak kétféle szállítási opció áll rendelkezésére:

1.) Postai küldemény útján. A rendszer a szállítási címet automatikusan tölti ki a számlázási adatok alapján, de Önnek módja van arra, hogy a "Kézbesítés egy másik címre" gombra kattintva alternatív kézbesítési címet adjon meg. A Szolgáltató ésszerű keretek között arra törekszik, hogy a kiszállítás 7-14 napon belül megtörténjen. Ez nem jelenti azt, hogy a küldemény korábban, vagy kivételes, a Szolgáltató felelősségi körén kívüli eső esetekben később ne érkezhetne meg. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a küldemények kézbesítésének feltételei - beleértve a szállítás költségeit is - nem a Szolgáltatótól, hanem a Magyar Posta Zrt. alkalmazandó belső szabályzataitól függenek.

2.) Személyes átvétel útján. A személyes átvétel a Széll Kálmán téren lehetséges, azzal, hogy az átvétel pontos helye és időpontja további egyeztetés alapján történik. Az egyeztetést a Szolgáltató emailben kezdeményezi.

5.4. A szállítás módjának kiválasztását követően a "Folytatás" gomb megnyomása után a fizetés módját tudja beállítani. A Vásárló kétféle fizetési mód közül választhat:

1.) Banki átutalás.

2.) Utánvétes fizetés személyes átvétel esetén.

5.5. A "Banki átutalás" vagy "Utánvétes fizetés személyes átvétel esetén" fizetési módok bármelyikének kiválasztása után a "Folytatás" gombra kattintva az "Áttekintés és visszaigazolás" felületen áttekintheti potenciális rendelésének adatait. Egyebekben a rendelés folyamata során mind a "Számlázási információ", a "Szállítás" és a "Fizetés" felületeken is lehetőség van a megvásárolni kívánt termékek darabszámának, árának és a végösszeg ellenőrzésére.

5.6. Az "Áttekintés és visszaigazolás" felületen ellenőrizheti a megvásárolni kívánt termékek darabszámát, árát, a végösszeget, a számlázási, szállítási adatait, valamint az Ön által választott fizetési módot. Ezen felületen van lehetősége megjegyzést is írni a rendelése mellé.

5.7. A rendelés során megadott adatok pontosságáért a Vásárló felel. A Szolgáltató kizárja a felelősségét az adatok pontatlan, téves vagy hiányos megadásából eredő esetleges késedelemért és károkért.

5.8. Az "Áttekintés és visszaigazolás" felületen a "Megrendelés befejezése" gombra kattintva leadhatja rendelését, erre azonban csak akkor van módja, ha a jelölőnégyzet bejelölésével elfogadja a Weboldal Felhasználási feltételeit, amivel kijelenti, hogy a mindenkor hatályos ÁSZF és Adatvédelmi Szabályzat tartalmát maradéktalanul megismerte és azt magára nézve kötelezőnek ismeri el.

5.8. A rendelés elküldése a feltüntetett végösszegre vonatkozó fizetési kötelezettséget von maga után.

5.9. A Szolgáltató köteles a Vásárló megrendelésének megérkezését a Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. A termékek megrendelésére vonatkozó szerződés (a továbbiakban: Szerződés) a rendelés Vásárló általi leadásával és a Szolgáltató általi visszaigazolásával jön létre. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül - a Vásárló által a megrendelés során megadott e-mail címre - az igénybe vevőhöz nem érkezik meg, az igénybe vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

5.10. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató kizárja a felelősségét arra az esetre, ha a megrendelési visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Vásárló rossz e-mail címet adott meg a rendelés során, a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni, internet-, szerver-, egyéb technikai hiba esetén, vagy egyéb okból, amely a Vásárló gondatlanságára vezethető vissza. Ilyen esetekben a felek között nem jön létre szerződés.

5.11. A Szerződésben foglaltakat a Vásárló köteles teljesíteni és betartani, a megrendelt terméket átvenni. Amennyiben a Vásárló a terméket nem veszi át, a Szolgáltató jogosult a felmerült kárának (így különösen, de nem kizárólagosan a kiszállítás és a visszaszállítás díjának) megtérítését követelni, jogosult továbbá a Vásárlót a webáruház további használatából kizárni.

5.12. A Vásárló a Szolgáltató elérhetőségén (e-mail: orsi.in.wonderland@gmail.com, vagy telefonon: +36305011805) hétköznapokon reggel 9 és délután 17 óra között érdeklődhet a megrendelt termékekkel kapcsolatban.

6. Elektronikus számla alkalmazása

6.1. A Szolgáltató az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (ÁFA tv.) 174. § szerinti felhatalmazás alapján elektronikus számlát alkalmaz. Ön a jelen ÁSZF elfogadásával beleegyezését adja az elektronikus számla alkalmazásához.

6.2. A megrendelt termékekről - továbbá a szállítási díjról - a Szolgáltató számlát készít, melyet a fizetést követően az elektronikus úton (e-mailben) küld meg a Vásárlónak.

6.3. A számlát a Szolgáltató a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolja.

7. A megrendelés teljesítése

7.1. A Weboldalon feltüntetett termékek minden esetben újonnan, rendelésre készülnek.

7.2. A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Vásárló ésszerű időn belül megkapja a megrendelt termékeket. A Szolgáltató arra törekszik, hogy a Vásárló banki átutalásos fizetés esetén a fizetéstől számított, utánvétes fizetés esetén az 5.9. pontban meghatározott visszaigazolás kézhezvételétől számított 14 napon belül teljesítsen.

7.3. A Szolgáltató legkésőbb 7.2. pontban meghatározott időpontoktól számított 30 napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

8. Fizetési feltételek

8.1. A Vásárló az 5.4. pontban meghatározott "Banki átutalás" vagy "Utánvétes fizetés személyes átvétel esetén" fizetési módok közül választhat az általa megvásárolni kívánt termékek vételárának kiegyenlítése céljából.

8.2. Banki átutalás esetén a megrendelt termék ellenértékét a Vásárló az e-mailben található bankszámlára köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Vásárló jogosult a termék általa meghatározott módon történő átvételére.


8.3. Az utánvétes fizetési mód választására csak "Személyes átvétel" szállítási mód kiválasztása esetén van lehetőség. Ezen opció választása esetén a Vásárló jogosulttá válik arra, hogy a megrendelés végösszegének kifizetését személyesen teljesítse készpénzben a megrendelt termék átvételekor.


8.4. A Szolgáltató sem a Vásárló, sem a Szolgáltató bankja felé nem továbbít vásárlói adatokat, és a Szolgáltató sem kap a Vásárló bankjától banki adatokat, kivéve a tranzakció sikerességéről szóló igazolást.

9. Szállítási feltételek

9.1. A Vásárló az 5.3. pontban meghatározott szállítási módok közül választhat.

9.2. Postai küldemény útján történő szállítás kiválasztásánál a rendszer a szállítási címet automatikusan tölti ki a számlázási adatok alapján, de Önnek módja van arra, hogy a "Kézbesítés egy másik címre" gombra kattintva alternatív kézbesítési címet adjon meg. A Szolgáltató ésszerű keretek között arra törekszik, hogy a kiszállítás 14 napon belül megtörténjen. Ez nem jelenti azt, hogy a küldemény korábban, vagy kivételes, a Szolgáltató felelősségi körén kívüli eső esetekben később ne érkezhetne meg. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a küldemények kézbesítésének feltételei - beleértve a szállítás költségeit is - nem a Szolgáltatótól, hanem a Magyar Posta Zrt. alkalmazandó belső szabályzataitól függenek.

9.3. A személyes átvétel a Széll Kálmán téren lehetséges, azzal, hogy az átvétel pontos helye és időpontja további egyeztetés alapján történik. Az egyeztetést a Szolgáltató e-mailben kezdeményezi a Vásárlóval.

10. Elállás

10.1. A Vásárló, mint fogyasztó a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. §-ban foglalt rendelkezéseknek megfelelően 14 (tizennégy) naptári napon belül jogosult a szerződéstől indokolás nélkül elállni, amennyiben a megrendelt terméket sérülésmentesen, eredeti csomagolásában tudja a Szolgáltató részére visszaszolgáltatni. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 (tizennégy) naptári nap elteltével jár le, amelyen a Vásárló, vagy a Vásárló által megjelölt harmadik személy (ide nem értve a szállításban résztvevő személyt) a terméket átveszi. A Vásárló a Szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időtartamban is gyakorolhatja a jelen pont szerinti elállási jogát. A felek között a Szerződést akkor kell létrejöttnek tekinteni, ha a Vásárló a megrendelését a Szolgáltatónak elküldte és azt a Szolgáltató a részére e-mail formájában visszaigazolta, vagy ha a megrendelésének visszaigazolását a Vásárló nem kapta meg, de a terméket átvette.

10.2. Az elállási jogát csak és kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló (a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ (1) 3. pont) jogosult gyakorolni. Ha a Vásárló az elállási jogával élni kíván, úgy az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni postán a Szolgáltató székhelyére vagy e-mail elérhetőségére. Az elállási jog gyakorlása határidőben történik meg, ha a Vásárló az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát a 10.1. pont szerinti határidő lejárta előtt elküldi/postára adja.

10.3. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló eláll a szerződéstől, úgy a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül visszatéríti a Vásárló által megfizetett ellenértéket, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek termék szállításával kapcsolatban merültek fel. A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vásárló - az elállási nyilatkozatban, vagy azt követően más módon - más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárulását adja, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

10.4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárló köteles a Szolgáltató számára (1031 Budapest, Keve utca 35/B.) az elállással érintett terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási nyilatkozat közlésétől számított 14 (tizennégy) naptári napon belül visszaküldeni, vagy átadni. A termék visszaküldésének, vagy visszaadásának közvetlen költségét Szolgáltató viseli.

10.5. A 10.3. pont szerinti visszatérítést a Szolgáltató mindaddig jogosult visszatartani, amíg az elállással érintett termék vissza nem került a Szolgáltatóhoz, vagy amíg a Vásárló kétséget kizáróan nem igazolta, hogy az elállással érintett terméket visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

10.6. A Vásárló kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének és tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató követelheti a termék fentiek szerinti mértéket meghaladó, vagy nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítését.

10.7. A Vásárlót megillető elállási jogra vonatkozó egyéb szabályokat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet tartalmazza.

11. Kellékszavatosság

11.1. A Vásárló a termék megrendelésére irányuló szerződés Szolgáltató általi hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. szabályai szerint.

11.2. Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló választása szerint:

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a 11.3. pont szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

11.3. A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

11.4. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

11.5. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

11.6. A Vásárló a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül köteles közölni a Szolgáltatóval. Fogyasztónak minősülő Vásárló által megkötött szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő károkért a Vásárló a felelős. A Vásárló a szerződés teljesítésétől számított 1 (egy) éves elévülési határidőn túl, míg fogyasztónak minősülő Vásárló a szerződés teljesítésétől számított 2 (kettő) éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogokat többé nem érvényesíthet. A terméknek a kijavítással, vagy kicseréléssel érintett része vonatkozásában a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

11.7. A Ptk. alapján a Szolgáltató akkor teljesít hibásan, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A fogyasztónak minősülő Vásárló által megkötött szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 6 (hat) hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E szabály értelmében a fogyasztónak minősülő Vásárló kellékszavatossági igénye érvényesítésének a teljesítéstől számított 6 (hat) hónapon belül a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vásárló igazolja, hogy a terméket a Szolgáltató szolgáltatta. Ebben az esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a kellékszavatossági kötelezettség alól, ha igazolja, hogy a felismert hiba a teljesítés időpontjában nem volt meg, vagy ha az erre vonatkozó vélelem a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítéstől számított 6 (hat) hónap eltelte után azonban mindig a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

11.8. A kellékszavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

12. Termékszavatosság

12.1. Fogyasztónak minősülő Vásárló által a Weboldalon vásárolt ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló - választása szerint - a fenti 11.1-11.8. pontokban foglaltak szerinti kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

12.2. Termékszavatossági igénye alapján a fogyasztónak minősülő Vásárló kizárólag azt követelheti a termék gyártójától, előállítójától és forgalmazójától, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Vásárló érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termékszavatossági jogok szempontjából a termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termék hibáját, hiányosságát - továbbá azt, hogy fogyasztónak minősül - termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania. Tekintettel arra, hogy a termék jellegéből adódóan a kijavítás, mint termékszavatossági igény teljesítése sok esetben lehetetlen lehet, így ezekben az esetekben termékszavatossági igényként a Vásárló csak kicserélést tud kérni.

12.3. A fogyasztónak minősülő Vásárló a hiba felfedezését követően késedelem nélkül köteles a hibát a termék gyártójával, előállítójával, vagy forgalmazójával közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló a felelős.

12.4. A termék gyártóját, előállítóját és forgalmazóját a termékszavatosság az adott termék általa történt forgalomba hozatalától számított 2 évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a termék gyártójával, előállítójával, vagy forgalmazójával szemben.

12.5. A gyártó, előállító vagy forgalmazó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta; a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

12.6. A fogyasztónak minősülő Vásárló termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a - csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó - kellékszavatossági kötelezettség a termék gyártóját, előállítóját, vagy forgalmazóját terheli.

12.7. A Vásárló ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet. Ilyen Vásárlói törekvés esetén a Szolgáltató elsősorban tisztázza a Vásárlóval azt, hogy a Vásárló mely igényét kívánja érvényesíteni; ennek időtartama az igény teljesítésének időtartamába nem számít bele.

13. Jótállás

A Termékekre a Szolgáltató jótállást nem vállal és a Termékek nem esnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003 (IX.22.) Kormányrendelet hatálya alá, ekképpen azokra kötelező jótállás sem vonatkozik. A jótállási kötelezettség kizárása nem érinti a Vásárló 11.1-11.8. pontban foglalt kellékszavatossági jogait, amelyet változatlanul érvényesíthet.

14. Panaszkezelés

14.1. A Vásárló a Szolgáltató termékeinek fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.

14.2. A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Vásárlónak átadni, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Vásárlónak legkésőbb a panaszra adott érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

14.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

14.4. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárást kezdeményezheti és meg kell adni a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét is.

14.5. Szavatossági igény érvényesítésekor a Szerződés megkötését a Vásárlónak kell bizonyítania. A Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a Vásárló bemutatja.

14.6. A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni. Ha a Szolgáltató a szavatossági kötelezettségének a Vásárló által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Vásárló a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Vásárló rendelkezésére kell bocsátani.

14.7. Ha a Szolgáltató a Vásárló szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - 5 munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.

14.8. A Szolgáltató a Vásárló szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

14.9. A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti, fenti 12.1.-12.4. pontban ismertetett panasznak.

14.10. A Vásárló panaszát vagy szavatossági igényét bejelentheti jelen ÁSZF bevezetőjében (Szolgáltató adatai) megjelölt bármely elérhetőségén (székhely, telefon, e-mail).

14.11. A Weboldalon vásárolt termékekkel, szolgáltatásokkal, illetve a vásárlással kapcsolatban, továbbá a jelen ÁSZF egészének, vagy bármely részének érvénytelenségével kapcsolatban esetlegesen felmerülő jogviták elbírálása során a magyar jog az irányadó.

14.12. A Weboldal működésével, termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos bármilyen panasz esetén a Vásárlók a lakó-, vagy tartózkodási helyük szerint illetékes Békéltető Testülethez, vagy Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez (1052 Budapest, Városház u. 7.) továbbá Magyarország rendes bíróságaihoz fordulhatnak.

15. Kizárás a webáruházból

A Szolgáltató fenntartja a jogot bármely felhasználó kizárására, vagy bármely tranzakció, vagy más tartalom, információ törlésére, mely értelmezése szerint ellenkezik a Weboldal megfelelő használatával, vagy amelyet a Szolgáltató rágalmazásnak, jogellenesnek, sértőnek, erkölcstelennek, vagy egyéb okból nemkívánatosnak minősít. A kizárással szemben a Szolgáltató külön jogorvoslati lehetőséget nem biztosít.

16. Vegyes és záró rendelkezések

16.1. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelemről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, valamint más hatályos magyar jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

16.2. Jelen ÁSZF a Weboldalon történő közzététel napjától visszavonásig érvényes.

16.3. A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. Az ilyen módosítások a Weboldalon történő közzététellel egyidejűleg lépnek hatályba. A Szolgáltató jogot formál arra, hogy a Weboldal tartalmát előzetes értesítés nélkül megváltoztassa, beleértve az árakat és egyéb díjakat is.

16.4. Jelen ÁSZF valamelyik rendelkezésének érvénytelensége vagy hatálytalansága nem érinti a többi rendelkezés alkalmazhatóságát.

16.5. Amennyiben a Szolgáltatót a jelen ÁSZF alapján megillető valamely jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Amennyiben a Szolgáltató egy-egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely lényegi feltételéhez vagy kikötéséhez, az nem jelenti azt, hogy lemondott volna arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához és betartatásához.

16.6. A Szolgáltató és a Vásárló vitás ügyeiket elsődlegesen békés úton próbálják rendezni. Az ilyen módon nem rendezhető esetleges jogvitákra nézve kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság kizárólagos illetékességét.

16.7. A Vásárlók jelen Általános Szerződési Feltételeket, vagy a Weboldal használatát érintő, továbbá a megrendelt termékekkel kapcsolatos bármilyen további kérdéseikkel és észrevételeikkel a Szolgáltatóhoz fordulhatnak a orsi.in.wonderland@gmail.com e-mail címen.

16.8. A Weboldalon való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiájával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Weboldalra csatlakozás miatt következett be.

16.9. A Vásárlót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

16.10. Vonatkozó jogszabályok:

A jelen ÁSZF elkészítése során figyelemmel voltunk az alábbi jogszabályokra:

- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet

- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény

- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény

- a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény

- a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény

- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény

- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet